lördag 7 november 2009

Slutsummering 2009 - A-lag

När vi summerar A-lagets säsong kan vi konstatera att A-laget slutade på en 7:e plats i allsvenskan och åkte ut i praktiken omedelbart mot Mjällby i Svenska Cupen.

Målsättningen som var en topp 4 plats i allsvenskan och en seger i svenska cupen infriades härmed inte på långa vägar.

Mkt har sagts om MFFs A-lag och jag har ingen ambition att rabbla upp allting här igen, ska dock lista lite saker som jag tyckt varit positivt och några som varit negativt

Positivt

Värvningarna av Johan Dahlin, Ricardinho, Miljan, Daniel Larsson. 4 mkt bra värvningar, även om Miljan förstörde sitt knä relativt omedelbart.

Edvard Oferes prestation när han är anfallare i ett 4-4-2

Ungtupparnas framfart, då tänker jag framförallt på Jasmin Sudic och Guillermo Molins, och till viss del även på Jiloan Hamad

Revanschen för Markus Halsti och Rick Kruys, som båda visade att de har mkt att bidra med trots ett svårt 2008.

Fystränaren John Philips, som har hållt truppen relativt skadefri.

Negativt

Att tränarna för andra året i rad inte alls är nära att uppfylla de sportsliga målsättningarna

Värvningen av Wilton, som kostat enormt mkt på alla sätt. En värvning jag har aldrig förstod till att börja med. Hoppas Wilton "kommer igång" nästa säsong.

Övertron på 4-2-3-1 som för oss lekmän på läktarna gjorde MFF impotent framåt. Jag tycker inte det är en slump att det blev färre mål och färre spelare i straffområdet med 4-2-3-1 jämfört med 4-4-2.

Samarbetet med IFK Malmö sprack efter mindre än ett år. Var det verkligen genomtänkt hela vägen? Det kändes inte så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar