måndag 7 september 2009

Målskytte i MFF - vem gör målen i MFF? 20090908

Det är mkt prat om att MFF gör för lite mål. Hur står det till med målproduktionen i MFF och framförallt, vem gör mål.

Här är topp 5 från A-lag, U21 och J-lag. (090907)

A-lag
Agon 5 mål
Wilton 3 mål
Labbe 2 mål
Gische 2 mål
Jiloan 2 mål

U21
Alex Nilsson 11 mål
Eddie Ofere 7 mål
Jimmy Durmaz 5 mål
Dardan Rexhepi 5 mål
Agon Mehmeti 4 mål

J-lag
Dardan Rexhepi 14 mål
Robin Simovic 11 mål
Hicham Ali 4 mål
Amin Nazari 4 mål
Skerdilaid Gashi 4 mål

Målen avser alltså mål i allsvenskan, U21-södra och Elit södra i juniorallsvenskan.

Tyvärr finns ingen statistik för målpassningar att redovisa, så man får ta statistiken för vad den är.

6 kommentarer:

  1. Jag tycker det e dags att flytta upp Dardan till A-laget

    SvaraRadera
  2. Hej anonym, kul att jag har 1 läsare iallafall!

    Det är möjligt att jag håller med dig om Dardan, hur motiverar du att han ska flyttas upp i A-laget?

    För min del tycker jag att han är en spännande spelare men om det är bäst för honom att flyttas upp till A-laget i nuläget är svårt att säga som jag ser det. Risken blir ju att speltiden blir ganska begränsad.

    Kanske han mår bättre av ytterligare ett år i j-laget och spel i U21-laget.

    SvaraRadera
  3. Tja
    Gillar din blogg. Tittar själv på J och U21 matcherna när jag har tid. Det finns spännande talanger i Mff men Dardan har imponerat mest. Detta är hans första år i MFF, plus att han e "förstaårsjunior" och ändå har han öst in mål. Inte bara mål, utan hans spel imponerar också, tror stort på honom.
    Agon gjorde 42 mål (inkluderar träningsmatcher, seriemather i J och U21 plus turneringsmatcher) under ett år i hans juniortid, och då var han "sistaårsjunior. Skulle vara intressant och veta hur många mål Dardan ligger på redan nu, det måste vara vid den siffran. Det är imponerande.
    PS. Hur många mål gjorde Alex under ett år i J.
    Eller Pontus?

    SvaraRadera
  4. Hej där,
    I årsboken för 2008 står det att Alex gjorde 13 mål och Pontus 11 mål i j-laget, men jag vet inte exakt vilka matcher som räknas med och hur många de spelade.

    Dardan har gjort 20 mål sammanlagt redan i år i juniorallsvenskan och U21-södra, det är en bra siffra. Som du säger, det är hans första år i MFF och som anfallare är man väldigt beroende av lagkamrater.

    Nu har ju MFF några unga anfallare i A-truppen redan, så kanske därför får Dardan vänta ett år till. Fast man vet ju inte om andra spelare blir utlånade o s v, det kan öppnas upp platser.

    Känns som att Dardan verkligen har grundegenskaperna för att bli riktigt bra, får hoppas att han fortsätter utvecklas så tror jag nog vi får se honom på högre nivå ganska snart.

    Sen tycker jag även Simovic har växt under säsongen. Även om han är mindre spektakulär så är han väldigt målfarlig också.

    SvaraRadera
  5. Tjena
    Jag tror det är just det som speglar svensk fotboll på ett negativt sätt. Att man måste spela en A-lagsspelare bara för att han har ett A-lagskontrakt. Som du säger , Alex och Pontus har gjort 13 resp 11 mål. Men de kommer före pga att de är A-lagsspelare. Dardan har gjort 20 mål hitills i seriematcher och plus de mål han har gjort i tränings - och turneringsmatcher vet jag inte hur många han har gjort. Varför får han inte chansen då. Han e ju bara 1 år yngre än Pontus och han e lika gammal som Alex. Vem hade du valt. En spelare som gör 13 mål eller en som gör 20 hitills plus de resterande mål han gjort i träning - och turneringsmatcherna?
    PS. Han måste ju kunna peta Ofere?

    SvaraRadera
  6. Jag vet inte om det verkligen är så. Förra året fick Alex Nilsson hoppa in även om han inte hade A-kontrakt. Dardan har ju ändå spelat en del i U21 så jag tror ledningen tycker att de har ganska välgrundad uppfattning om honom. Alex är ju också bästa målskytt i U21 såhär långt på säsongen och har inte heller han spelat i allsvenska i år. Att A-laget bara spelar med 1 anfallare gör ju inte att det blir inte så många anfallare som får chansen.

    SvaraRadera