onsdag 27 maj 2009

MFF U21- Ängelholms FF

Ikväll mötte MFF U21-Ängelholms FF. Ett MFF med en hel del inslag från MFFs A-lag.

Jag vet inte exakt måtten på Plan 5 där matchen spelades men den ser definitivt ut att vara av det lite mindre slaget jämfört med exempelvis Malmö stadion.

MFF började matchen bra direkt och tog initiativet direkt. Ett bra bollinnehav men inledningsvis inga större chanser. Efter en 15-20 minuter började dock målproduktionen framåt, första målet av Ofere på hörna från Asanovski. 2-0 av Alex Nilsson på inlägg av Durmaz, och sen 3-0 av Alex efter inlägg från högerkanten. Efter 3-0 så slår MFF av på takten och matchen utjämnas lite. Ängelholm ser rätt bleka ut och skapar inga direkta chanser.

I paus görs några byten och matchen fortsätter ungefär som innan paus. Ganska lugnt och kontrollerande spel av MFF och lite ströchanser åt båda håll. 4-0 görs av Pontus Jansson efter en dribblingsräd in i straffområdet och 5-0 görs sedan av Eddie Ofere.

Sammanlagt en bra match av MFF, svårt att bedöma hur bra, då man inte vet hur bra motståndet var, jag kände inte igen en enda spelare i Ängelholm.

Allt detta är skrivet direkt från minnet utan stödanteckningar så hyss förståelse för eventuella felaktigheter. :)

Imorgon spelar MFF J mot Häcken, den matchen kan jag tyvärr inte titta på, men jag tror en del av dagens aktörer dyker upp i den matchen.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat Stadiongatan! Bra referat och du har alltid kloka ord och synpunkter!
    Får jag fråga varför du väljer att vara anonym?

    Mvh
    Bengt Persson, 47 år
    Mariedalsvägen

    SvaraRadera
  2. Hej Bengt,
    Tack för dina snälla ord.

    Min anonymitet är enkom för att min person som sådan är ointressant i det här sammanhanget. Har inget behov av att profilera min person genom min blogg.

    mvh Stadiongatan

    SvaraRadera